Komt ALO 3 uit het dal?

In korte tijd moest ALO 3 twee wedstrijden spelen, zaterdag 17 januari tegen Refleks en woensdag 21 januari tegen KCC.

Refleks is een goed, behoorlijk fit team met veel korfbalervaring, ALO 3 is een mix van ervaring en jeugd en iets minder fit. ALO 3 speelde stukken beter dan de vorige wedstrijden. Er werd met enthousiasme gespeeld en in de eerste helft kwam ALO regelmatig op voorsprong. In de tweede helft kon ALO 3 de aansluiting niet vasthouden. Het leek wel of Refleks in de kleedkamer afgesproken had dat het nu lang genoeg had geduurd en in de tweede helft begonnen ze “gas te geven” waardoor Refleks op voorsprong kwam die niet meer in te halen was. Toch kan ALO 3 best tevreden terugkijken, het was een goed gespeelde wedstrijd.

Woensdag 21 januari moest ALO 3 spelen tegen KCC. Gemiddeld genomen zijn nooit alle spelers van ALO 3 op een trainingsavond, maar een wedstrijd is een ander verhaal. Het volledige derde stond in Ockenburgh😉. ALO 3 heeft 8 heren, het schema moest geraadpleegd worden wie aan de beurt was om te spelen en wie reserve moest staan. Gelukkig wordt dat binnen ALO 3 altijd heel soepel opgelost.

Het was een redelijk gelijkopgaande wedstrijd waar ALO 3 altijd tegen een lichte achterstand aan keek. Een aantal heren van KCC waren fel, soms op of over het randje waardoor het spelplezier bij Elmer wel onder druk kwam te staan. In de tweede helft 2 verse heren bij ALO 3. Roy en Casper waren on fire en een lange tijd leek het erop dat ALO 3 minstens een puntje kon pakken. Een paar minuten voor het einde ging het toch nog mis, binnen 2 minuten scoorde KCC 3 doelpunten die ALO niet meer goed kon maken: einduitslag 14-16. Jammer want er was door iedereen hard gewerkt om toch dat puntje binnen te halen.

De achilleshiel van het derde was bij deze wedstrijd goed zichtbaar. Er dreigt/is een disbalans in het scorend vermogen van de spelers.

terug naar nieuwsoverzicht ›