Terug van weggeweest

Na een verdiende vakantie zijn afgelopen week de wedstrijden weer begonnen. Met ook meteen kampioenskansen voor diverse ploegen. Korfbalzaken had daar zelfs een nieuws item aan besteed. Super leuk natuurlijk. Ik zal hier geen spoilers plaatsen, maar de verwachtingen waren voor een aantal ploegen hoog.
Veel lees plezier!

ALO 4

Avanti 12 – ALO 4. Een van te niet te winnen wedstrijd. 

Wat een negatief begin zal u denken. Nou Avanti heeft 10 wedstrijden gespeeld, en 10 gewonnen. ALO 4 heeft 9 gespeeld en 9 niet gewonnen. De onderste tegen de bovenste. 

Even een mededeling voor we verder gaan. Vorige wedstrijd was de wedstrijdverslaggever niet aanwezig en dus geen verslag. Maira scoorde echter die wedstrijd een mooi doelpunt. En vond dat die toch vermeld mocht worden. Nou Maira, bij deze.

We zijn mooi op tijd in de zaal, waar de deuren open staan en het net zo koud binnen als buiten is. Na de leuke training van woensdag had iedereen er zin in. Ditmaal was het hele team scherp en willen de huid duur verkopen. De scheids fluit in en daar gaan we. Avanti speelt snel, en zet de druk er gelijk op. ALO verdedigd goed maar toch weer Avanti per aanval wel 7 doelpogingen te doen. Maar, door druk van de ALO-verdediging gaat er nog niets in. Onze Tim Z. weet dan ook de eerste te scoren met een mooi schot (0-1). De snelle aanvallen zorgen ervoor dat Avanti goed mee gaat en de 1-1 maakt. We laten ons niet gek maken en Sven maakt ook een schot dat doel raakt (1-2). Dan volgens snel 2-2 en 3-2. Gelukkig maakt Esther de 3-3. Snel daarna 4-3. Tim van K. weet een mooi schot te maken die doel mist, Maar hij vangt zelf af en maakt deze korte kans netjes af (4-4). Tim Z. antwoord met nog een schot (4-5). Dan 5-5. Tim v K. scoort een schot en Erica een doorloop. ALO op voorsprong (5-7). Daarna 6-7. En Tim Z. met zijn alweer derde doelpunt (6-8). Dan zijn minuten even voor Avanti die van 7-8 taan 10-8 uitlopen. Dit is ook de ruststand.

Na rust starten we waar we in de eerste helft gebleven zijn. Maar Avanti weet sneller doel te raken en snel staat het 12-8. Sven zorgt met een schot dat we op 12-9 komen. Helaas weten we, ondanks goed spel de bal en niet meer in te krijgen. Korte kansjes waar de spelers van ALO 1 jaloers op zouden zijn, missen helaas net doel. Hierdoor loopt Avanti uit naar 15-9. Gelukkig maakt Ben eerst een afstandsschot en vlak erna een kort schot na een gemiste doelpoging. 15-11. De eindstand was helaas 18-11. Een vertekend beeld. Lijkt of we de 2e helft ingemaakt zijn. Maar helaas door missen van veel kansen is het verschil in doelpunten toch nog 7 geworden. Dit was verre weg onze beste wedstrijd. Iedereen mag trots zijn op zichzelf. Tot de laatste minuut tegenstand geboden. En na afloop was iedereen ook goed moe. Goed teken dat alles gegeven is.

De verslaggever is in ieder geval trots op jullie allen.

ALO U17-1

De wedstrijd van zaterdag begon sterk: binnen een halve minuut scoorden wij via een doorloop. We liepen uit naar 4-0, maar Tempo kwam terug en met 11-6 gingen wij de pauze in. Na rust maakte Tempo vier punten op rij (12-10) en werd het heel spannend: 14-14. Twee minuten voor tijd scoorden wij gelukkig de 15-14, waardoor we nu op de tweede plek staan 💪🏻. Super leuke en spannende wedstrijd en de U17 mag trots op zichzelf zijn!

ALO J4

Voor de J4 stond er zaterdag best een belangrijke wedstrijd op het programma. In de poule kunnen er nog drie ploegen kampioen worden. Waaronder ook onze J4. Om dat te bereiken, moet er simpelweg twee keer gewonnen worden.

De vorige wedstrijd werd er gelijk gespeeld tegen deze ploeg. Het spel verloopt daarbij voornamelijk over de dames en met name een van hen is zeer sterk. Ze heeft veel (schot)kracht en beweegt makkelijk en goed. Zaak dus om haar, als team, uit te schakelen.

De J4 sprong goed uit de startblokken. Tweemaal werd er met een soort uit de diepte doorloop een doelpunt genoteerd. Mooi aangespeeld en afgemaakt! Daarna werd er wat slordiger gespeeld. De eerder genoemde dame sprong vaak en goed tussen onze spelers in en wist zo de bal te onderscheppen. Dit leverde Valto veel kansen op. Gelukkig werden deze niet allemaal verzilverd. Niet in de laatste plaats door goed verdedigen van Keira. Zij had als opdracht om de sterspeler op te sluiten en zij deed dit erg goed!

Met de grote rust stond er weer een gelijke stand op het boord. 3-3. De coaches hebben in de rust aangegeven dat er rustiger aangevallen moest worden. Bij het te snel overgooien, belandde de bal te vaak in de handen van de tegenstander. En verdedigend natuurlijk weer goed bij de tegenstander in de buurt zijn. Op die manier maak je het hen moeilijk en heb je meer kans om zelf de bal te onderscheppen.

Dat werd deels uitgevoerd en deels was de tegenstander blijkbaar hetzelfde van plan. Hoe dan ook. Na het derde kwart keek ALO opeens tegen twee doelpunten achterstand aan. Het komt nu allemaal neer op het vierde kwart. We kwamen weer een doelpunt dichterbij en het bleef spannend. Met nog een kleine minuut te spelen, stonden de tegenstanders allemaal te feesten bij hun coach. Ze dachten dat scheidsrechter affloot. Niets was echter minder waar.

Er werd namelijk gefloten voor een strafworp. Deze werd door ALO mooi door de korf gegooid en niet veel later werd er wel afgefloten. Wederom een gelijk spel, deze ploegen zijn dus best goed in evenwicht. Al moet ik zeggen, dat ALO met een paar aanpassingen (net iets beter kijken bij en goed in de handen gooien en daarnaast niet te ver bij de tegenstander vandaan zijn), er echt wel gewonnen kan worden van deze ploeg.

Ondanks dit gelijke spel, is er volgende week toch echt nog kans op het kampioenschap. Er wordt dan gespeeld tegen de Meervogels: bij winst van ALO zijn beide ploegen kampioen. Bij gelijkspel of verlies van ALO, is de Meervogels kampioen. Het zal dus een spannende pot worden. Gezien de vorige wedstrijd tegen hen, is er voor ALO echt wel een goede kans. Mocht je dus nog niets te doen hebben volgende week zaterdag om 09:00 uur. Dan kun je gezellig naar Zoetermeer afreizen om daar de J4 aan te moedigen. Tot dan!

En aan de J4, veel succes, maar vooral veel plezier!!

ALO J6

ALO J6 is vandaag (opnieuw!) kampioen geworden. Hoewel ze nog 1 wedstrijd spelen volgende week, zijn ze niet meer in te halen in het klassement. Ook de wedstrijd van vandaag hebben ze, net als de andere wedstrijden, ruim gewonnen.

Tegenstander vandaag was Dunas J10. De vorige keer bestond het team uit alleen maar jongens, dit keer was er ook een meisje bij. Dunas deed het verdedigen beter dan de vorige keer, maar wist te weinig te scoren. Onze toppertjes van J6 deden het weer hartstikke goed. In het begin een paar keer toch gegooid (en erin), terwijl er verdedigd werd. Dunas mocht de superspeler mee laten doen, maar dat hielp eigenlijk niet. Meer chaos voor Dunas en onze spelers hielden het hoofd koel en verdedigden heel snel. De scheids floot rechtvaardig en met een mooie eindstand van 11-3 ruimschoots gewonnen. Wij zijn supertrots op Anneli, Faelynn, Jippe, Julia, Lize en Tyme!

ALO J9

Vandaag speelde ALO J9 de return tegen koploper Ondo J20. De eerste wedstrijd was voor een aantal spelers uit de J9 de allereerste wedstrijd ooit. Nu dus een mooi moment om te bekijken hoe de ploeg nu omgaat met deze tegenstander. Van te voren was bekend dat er een aantal grote spelers bij Ondo rondlopen. Zij kunnen zonder naar de tegenstander te kijken simpelweg de bal schieten door deze boven hun hoofd te houden. Onze veelal kleinere kinderen kunnen de bal dan moeilijk blokkeren.

Helaas was Thijs ziek vandaag. We starten met Elise, Evi, Hannah en Keshavv in het veld. De tegenstander ging meteen lekker van start en wist al vrij snel een behoorlijke voorsprong op te bouwen. Maar de 5 ALO spelers lieten zich niet uit het veld slaan. Zij bleven proberen om het de tegenstander moeilijk te maken bij het verdedigen en om zelf goed te blijven gooien en schieten bij het aanvallen.

Zowel Evi, Keshavv als invaller Nina wisten tijdens deze wedstrijd te scoren. En alle doelpunten waren goed uitgespeelde kansen. Veel en snel overgooien leidde tot een vrije kans. De tegenstander was bij deze doelpunten niet in de buurt om te verdedigen. Superspelers Hannah en Elise wisten zich goed op te stellen bij het verdedigen om de “doorgeschoten” ballen van de tegenstander te onderscheppen.

Wat er verder nog is opgevallen, is dat iedereen de gehele wedstrijd gespeeld heeft. Tegen het einde zagen we de energie wel iets teruglopen, maar iedereen heeft het wel gewoon volgehouden. Super goed! En ook verdedigend waren er goede dingen te zien. Door net iets dichterbij de tegenstander te staan en met de handen de bal te blokkeren, kon de tegenstander minder goed overgooien. En als laatste, verdedigend doet de J9 het echt steeds beter. Bij zeker drie kwart van de doelpunten van Ondo, stonden zij goed tussen de paal en de tegenstander. Later in de E worden al deze doelpunten van de tegenstander afgekeurd!

Uiteindelijk werd er verloren, maar er worden 7 doelpunten minder doorgelaten dan de vorige keer en er waren 2 doelpunten van ALO meer om voor te juichen. Wat de invalchaoch betreft zijn dit de positieve punten om mee te nemen. Volgende week de laatste wedstrijd, dan tegen KZ Danaiden. De vorige wedstrijd hebben jullie van hen gewonnen. Gezien het spel van vandaag, heb ik er vertrouwen in dat dit volgende week ook weer moet kunnen lukken.

ALO J11

De j11 heeft even uit kunnen rusten tijdens een welverdiende vakantie maar nu konden ze weer aan de bak tegen Achilles. 

De stemming zat er goed in maar toch waren de zenuwen er ook een beetje. Na een bemoedigende speech van de coaches begon de wedstrijd sterk . De kinderen hadden goed de aandacht erbij en vooral het verdedigen zat er goed in. Hierdoor moest de tegenpartij echt moeite doen om de bal door te gooien . De wedstrijd liep aardig gelijk op en er werd door beide partijen vaak gegooid richting korf ( ondanks dat er meerdere kinderen vielen) . Uiteindelijk toch verloren met 4-8 . De kinderen kunnen echter trots zijn op hun inzet en het goede verdedigen. Wij als coaches zien een team die een groei aan het maken is… Wie weet waar dit ons nog brengt. Volgende week de laatste wedstrijd van het zaalseizoen. Wij hebben er zin in!

terug naar nieuwsoverzicht ›