Precies een maand geleden speelden wij onze laatste wedstrijd. In de tussentijd zijn er ook nog een aantal trainingen tussenuit gevallen in verband met de voorjaarsvakantie en onbeschikbaarheid van Ockenburgh. Vandaag weer het veld in. We hadden er zin in!!
Omdat we in een poule met zeven ploegen spelen, is de tegenstander elke wedstrijd weer een verrassing. Vandaag ontvangen we ONDO in Ockenburgh. Bij binnenkomst in de zaal, zie ik wel 10 kinderen in ONDO kleding. Phoe wat een hoop. En ook nog een aantal best wel grote. Gelukkig bleek al snel dat ook de J6 tegen ONDO speelt, de helft van de spelers verplaatst zich dus nog naar een ander veld met een hogere korf. Dat scheelt.
Toch blijven er nog wel lange spelers over die (meer) dan een kop groter zijn dan de meeste van onze kinderen. Daar moeten we rekening mee gaan houden. Tijdens een kort praatje met de coach van de tegenstander leer ik dat er bij hen wat zieken zijn en zij twee invallers hebben. Ook hoor ik dat een van de spelers altijd heel fel is en daarbij haar lichaam (soms wat onhandig) gebruikt. Goed om te weten. 😊
Scheidsrechter Laurine fluit de wedstrijd in en we gaan netjes klaarstaan voor de wedstrijd. Bij het praatje vroegen we wie er aan de kant wilde beginnen, toen gingen er vijf vingers omhoog. Hebben ze de vraag goed gehoord, of willen ze echt allemaal aan de kant beginnen? Dat is toch omgekeerde wereld zo ik zo denken.
Met vier kinderen starten we het eerste kwart. We starten direct scherp en binnen twee minuten hebben we twee doelpunten weten te maken. Daarna stokt het een beetje. Overspelen verloopt goed, en het verdedigen ook. De kansen die we krijgen willen er alleen nog niet echt meer in. Na de eerste rust krijgen we meer grip op de tegenstander. We hebben iets meer power in het veld en lopen vervolgens vrij snel uit naar 5-0. Hiermee is de wedstrijd eigenlijk al gespeeld.
We blijven goed doorgaan en lopen gestaag verder uit. Met de grote rust heeft de tegenstander ook een aantal punten weten te scoren. Het lengte verschil speelt daarbij ook een rol. Sommige spelers kunnen we simpelweg niet goed verdedigen. In de zin dan dat we de bal niet kunnen blokkeren. We staan wel goed voor de tegenstander en verdedigen ook echt. Maar in deze leeftijdscategorie is verdedigd schieten toegestaan en dus tellen de doelpunten gewoon.
In de tweede helft zien we een gelijk beeld als in de eerste helft. ALO speelt vrolijk rond en weet mooie doelpunten te maken. Sommige van al best wel ver en als ik mij niet vergis waren er ook meerdere geruisloze doelpunten! Verdedigend zit het ook gewoon goed in elkaar. Al zijn Wim en ik natuurlijk altijd fanatiek en ook kritisch, dus we hadden ook nog veel tips en opmerkingen.
Die werden dan ook weer goed uitgevoerd door onze toppers! We blijven ons toch nog steeds verbazen waar de J10 toe in staat is. En om dan te zien dat dit alles ook nog met veel plezier en fanatisme uitgevoerd worde is helemaal geweldig.
Volgende week spelen we onze laatste wedstrijd van dir zaalseizoen. Daarna mogen we weer lekker naar de bosjes van Pex voor de trainingen en wedstrijden. Ik heb er nu al zin in. Zon, fanatisme en plezier in het veld en een drankje in onze eigen kantine. Beter wordt het volgens mij niet.
David

