De zaalschoenen waren nog maar nauwelijks afgekoeld, of de jeugd van ALO moest de kunstgrasschoenen alweer intensief in gebruik nemen. Na een dinsdag en donderdag wennen aan het buiten trainen was er zaterdagochtend 21 maart een heuse trainingsochtend. Onder leiding van 4 zeer kundige trainers (dank Sophie, Martijn M., Koen en Roy) en 2 hulptrainers (dank Mark en Wouter) zijn 33 kinderen gedurende 4x 30 minuten gefocust bezig geweest met elkaar en zichzelf. Er is aandacht geweest voor spel (voorverdedigen, insnijden en dynamische rebound), samenwerking en fysieke grenzen (hoe ver kan ik gaan?). Halverwege was er fruit en een drankje en na afloop van de training stonden er heerlijke verse broodjes gezond klaar die nagenoeg allemaal op gegaan zijn. Dank aan Sandra B., Malou en Nicolette voor de gezonde bijdrage aan deze geweldige ochtend.
Ook dank aan alle kinderen die er in alle vroegte bij waren en met veel energie en inzet mee hebben gedaan. Veel respect voor de manier waarop jullie 2 uur lang met aandacht getraind hebben. En heel tof om jullie allemaal bij elkaar te zien op het ALO-veld!
Na afloop van het veldseizoen zal een volgende gasttraining verzorgd worden en wel door Bo Oppe. Hij is basisspeler bij PKC en sinds 2022 ook speler in het Nederlands korfbalteam. Deze gasttraining is op dinsdagavond 16 juni en zal ook voor U17 en J1 t/m J3 zijn. Tijden volgen nog.
Michiel Biever
Lid Koza, jeugd 12-18jr




























