EEN VERHAAL IN 2 BEDRIJVEN
Dit weekend bestaat uit 2 wedstrijden. Een op vrijdagavond 20.30 en een op zaterdag 15.10. Onze aanvoerde en regelaar der 1ste klasse Martijn heeft het toch voor elkaar gekregen voor 2 dagen voldoende spelers te regelen, zodat beide wedstrijden kunnen worden gespeeld.
EERSTE BEDRIJF
We schrijven vrijdagavond 20.30, locatie Reflex. Het is nog heerlijke weer. En we hebben er zin in. ALO, nog steeds puntloos wil toch wel eens een overwinning boeken. Aan de inzet van het team zal het niet liggen. Heb begin gaat in ieder geval de goede kant op.
Het eerste schot dat doel raakt is een schot van Tim Z. (1) Zal vast verklappen dat Tim Z. er wel een paar in wist te krijgen. Met de () gaan we eens bijhouden tot hoever hij komt. Reflex komt al snel met een antwoord en maakt de 1-1. Ook het andere vak weet te scoren door super invalster Nienke. Ook deze wordt beantwoord door Reflex en is het 2-2. Dan mag het andere vak het weer proberen. Schot van Tim Z (2) en Schot van Tim Z (3). Weer maakt Reflex met 2 doelpunten de stand tot een gelijke en is het 4-4. Vak Tim is dan weer aan zet. Een afstandsschot dat geruisloos door (je raad het al) Tim Z (4) geruisloos doel raakt. De scheids en Martijn overleggen nog even dat het inderdaad een doelpunt was. Tim wist natuurlijk al dat ie zat. Weer komen wel los met 2 punten door een doelpunt van Martijn, 4-6. Het wordt saai, want weer antwoord Reflex met 2 doelpunten, 6-6. Het is inmiddels bijna tijd voor de om de eerste helft af te sluiten, Echter niet voordat Tim Z (5) nog een afstandsschot lost welke doel raakt. Dan is het echt rust.
De 2e helft gaat weer op dezelfde voet verder. Reflex komt weer lang zij met een doelpunt, 7-7. Gelukkig hebben we ook nog anderen die kunnen scoren. Jaydee maakt met een schot weer een voorsprong voor ALO mogelijk, 7-8. En verdorie, weer antwoord Reflex met de 8-8. Dan mag het andere het proberen, Esther neemt een doorloop, links achter de paal. En Erica wel deze aangeven, maar krijgt een dreun op haar arm. FUUUUUUT, strafworp (goed gezien scheids). Maar wie moet hem nemen…. Ben gaat staan. Maar nee, hij was niet betrokken bij deze overtreding, Dan gaat Erica staan. Nee dat is ook niet juist. Dan Esther maar, En dit blijkt de juiste beslissing. Na al dit geharrewar zou het wel heel knap zijn als deze er nu nog in zou gaan. Maarrrrr, Esther, koelbloedig, maakt ze toch deze strafworp. Weer een voorsprong voor ALO, 8-9. En daar hebben we Tim Z. (6) weer, en weer een schot dat de stand op 8-10 brengt. En weer antwoord Reflex met 2 doelpunten, 10-10. Dan wordt het ineens anders. Reflex begint nu met een doelpunt, 11-10. Gelukkig maakt ALO in de vorm van Martijn de gelijkmaker, 11-11. Maar dan veranderd helaas het script van het eerste bedrijf. Reflex weet 4x te scoren en ALO heeft even geen antwoorden hierop. Jaydee weet nog wel een doelpunt te maken, 15-12. Reflex scoort op hun thuisveld het laatste doelpunt en maakt de eindstand 16-12. De teams gingen gelijk op, het laatste kwartier wisten we helaas niet genoeg mee te scoren. Hard gewerkt. Daar lag het niet aan.
TWEEDE BEDRIJF
De laatste wedstrijd van het seizoen. ALO 4 – AVANTI 15
Ook dit team zag weer goed uit. Wat lange heren zouden het best wel een moeilijk kunnen maken. Freek onze fluitist van de dag gaat de wedstrijd in goede banen leiden. We beginnen goed. Avanti krijgt de bal er niet in. ALO wel. Tim Z., Martijn, Ben en Maira weten allen een maal een afstandsschot te scoren en staan we 4-0 voor. Zo luxe hebben we het dit seizoen niet gehad. Avanti heeft afgekeken hoe ALO het deed, en ook zij weten nu hoe te scoren. En weet tot 4-2 terug te komen. Maira komt dan voor de korf en geef (heel netjes) Erica de doorloop aan, 5-2. Avanti antwoord 2x met een doelpunt. Wat de ruststand op 5-4 zet.
Na rust gaat (helaas) Avanti verder met scoren, 5-5 en 5-6. Jaydee weet nog een schot te raken. Weer gelijk, 6-6, Avanti gaat door tot 6-8. En weer komen weer terug door een schot van Tim Z. tot 7-8. Dan wordt het stuivertje wisselen. Avanti 7-9, Martijn met een schot 8-9. Avanti weer 2x, 8-11, Er is nog steeds tijd om de stand naar onze kant toe te trekken. Sven weet de stand weer dragelijker te maken. Een schot maakt 9-11. Helaas weet ALO niet in de laatste 3 minuten nog te scoren. Avanti weet de laatste 2 doelpunten van ons seizoen te scoren. Helaas geen overwinning, Eindstand 9-13.
Na een eindspeech en dankwoord naar Martijn voor zijn vele werk, om het team iedere week compleet te laten spelen, gaat ieder zijn weg. Na de zomervakantie maar opnieuw ons stinkende best doen. Aan inzet heeft het dit seizoen niet gelegen.
Uw reporter ter plaatse.

