Collectief

Deze week wedstrijd nummer twee uit de nieuwe competitie ronde. De tegenstander: Excelsior J12. Wat weten we van hen? Eigenlijk niet zo veel. De spelers zijn gemiddeld een jaar ouder dan wij, zoals alle teams in de poule, dus er zou lengteverschil kunnen zijn. De vorige wedstrijd wisten ze 8 keer te scoren, en lieten 14 doelpunten door. Als onze verdediging dus op orde is, dan zijn er zeker kansen op basis van de analyse.

Door naar de zaal want daar gaat het natuurlijk gebeuren. Ruim op tijd zijn de meeste spelers aanwezig. De kangoeroe training wordt opgebouwd en de J11 speelt hun wedstrijd op het eerste veld. Veld twee konden we dus goed gebruiken om warm te spelen en plezier te maken.

Na een kort praatje konden we het veld al in. De tegenstander bleek qua lengte gelijkwaardig. Dat is ook wel eens fijn. We schoten goed uit de startblokken en in het eerste kwart wisten we op een 3-0 voorsprong te komen. Geen vuiltje aan de lucht zou je denken.

De verdediging zat goed in elkaar. We onderschepten snel en speelden goed over. Het vrijlopen kostte best de nodige moeite af en toe. Bij de tegenstander is ook al goed geoefend op het verdedigen met een blik op de tegenstander, bal en paal. Dat leverde ons dus een uitdaging op om echt goed vrij te komen. Er waren daarom niet veel kansen voor een schot. We bleven goed doorspelen en wisten uiteindelijk toch de vrije spelers te vinden.

Tot de grote rust kabbelde het spel eigenlijk een beetje rond. Zowel wij als Excelsior wisten eenmaal te scoren. Na de rust zagen we een ander beeld. We schoten weer uit de startblokken, bleven goed overspelen en de vrije speler zoeken. Zo wisten we nog vijf keer te scoorden.

Al doet de uitslag anders vermoeden, de individuele spelers waren vandaag behoorlijk aan elkaar gewaagd. Onze collectieve verdediging en zoeken naar de juiste kansen leverde ons echter een groot rendement op.

Volgende week een kraker tegen Die Haghe. Ook zij wonnen de eerste twee wedstrijden, daarbij scoorden zij totaal 32 keer. Zij lieten echter ook 29 doelpunten door. Als collectief kunnen we daar vast goed partij aan geven. Ik ben benieuwd!  

David

terug naar nieuwsoverzicht ›