De ALO Clubkaart

De ALO-clubkaart. Een nieuwe manier om te betalen in de kantine op ALO! Een kaart zonder gedoe of pincode.

Dit was de introductie in April 2025 en nu exact een jaar later zien we hem steeds vaker opduiken in de kantine. In de periode 1-7-2025 t/m 31-12-2025 werd er al 1008 x betaald met de ALO kaart, dat was 30% van alle transacties.

Update april 2026

Je kan de kaart nu ook contant opwaarderen (dat kon alleen met Pin)

Wat is het verschil met gewoon pinnen? Voornamelijk het gebruiksgemak, simpelweg op de lezer (laten) leggen en er is afgerekend. Ook veilig om mee te geven aan je kinderen, meer dan het saldo op de kaart kunnen zij niet besteden.
Daarnaast zijn de kosten voor ALO lager (elke pintransactie hoe hoog of hoe laag ook, kost ALO 14 cent!). A

Enkele spelregels:
– De kaart krijg je in bruikleen, er geldt een borg van € 5,00 (die je uiteraard terug krijgt bij inleveren van de kaart). Voor de vrijwilligers die een kaart hebben gekregen, geldt de borg niet.
– Bij de uitgifte van de kaart zet je een bepaald bedrag dat op de kaart komt te staan, de borg wordt dan van dit saldo betaald.
– Saldo op? Opwaarderen kan simpel in de kantine bij de kassa (Via Pin of contant)
– De kaart is voor persoonlijk gebruik en wordt in het systeem op naam gezet.

terug naar nieuwsoverzicht ›