Een aantal weken vrij voelt toch altijd wel lekker. Even de standaard verplichtingen op een laag pitje en genieten van… de stress van de einde jaar verplichtingen. Na de kerst zwakt dat vaak wat af en zijn we zoekende naar vullen van de dagen tot aan de oliebollen en het vuurwerk. Hopelijk heeft iedereen een mooie tijd gehad en is het jaar in goede gezondheid en met nieuwe energie een begin gemaakt aan 2026.
De scholen zijn weer begonnen en weekenden worden weer gevuld met wedstrijden. Heerlijk om weer veel blije gezichten in het veld te zien. Zonder de vraag te hebben ontvangen, zijn er gelukkig toch een paar verslagen binnen gekomen. Volgende week zal ik weer actiever zijn en dan levert vast het gros van de teams een verslag aan. Toch??
ALO 3
Het verslag van ALO 3 vind je hier
ALO 4 – REFLEX 7
We spreken 10 januari 2026. ALO 1 als voorprogramma. Overigens een spannende wedstrijd, die net op tijd me 1 punt verschil gewonnen wordt. Door de vele blessures, en andere onderbrekingen blijft ver voor ALO 4 net genoeg tijd over voor de wedstrijd. Maar deze goedgetrainde korfbal beesten hebben nooit last van pijntjes en blessures.
De scheids (Freek) is klaar om de wedstrijd binnen de gestelde tijd af te handelen. En beide ploegen staan er net zo in. Snel beginnen, korte pauze en in 2 minuten de hele zaal van korfbal spullen leegmaken.
De wedstrijd begint met Nienke H. als extra hulp het team compleet te krijgen. Verder is Sanne Lubbers ook bereid gevonden wat “handjes” toe te steken. De komt traag op gang. De 0-1 valt dan toch. Maar niet getreurd. Een tijd later maken Martijn en Tim van Koert beiden een schot van afstand dat doel raakt (2-1). Snel daarna is het 2-2. We zijn inmiddels 20 minuten bezig. Wel spannend maar mogen wat meer doelpunten. Reflex zet door en maakt ook de 2-3. Voor rust word er nog 2x gescoord (Tim Z, en Tim v K) waardoor de ruststand 4-3 is.
Na een hele korte rust gaan we snel weer verder. Nou ja Reflex vooral. Die maken snel de 4-4. Gelukkig weet Tim Z nog een bal door de korf te schieten (5-4). Dan is de koek op. En weet Reflex door te zetten tot 5-8. Nou de wedstrijd is gelopen. Helaas geen overwinning. Maar wat gebeurt er nu. Het Haags kwartiertje (maar dan slechts 4 minuten) begint onverwachts. Want Tim Z, Sven en Martijn maken ineens 3 doelpunten. Met nog 90 seconden is het ineens 8-8. Gelijk spel zou terecht zijn. Maar helaas enkele seconden voor tijd maakt Reflex de 8-9.
Snel opruimen en de zaal uit voor de voetbal. Ook deze keer mag het helaas ook weer niet lukken. We blijven doortrainen, hoop houden en hard werken in de wedstrijden.
Nienke en Sanne dank voor het invallen. Freek, dank voor je fijne leiding van de wedstrijd.
ALO J6
Het verlsag van ALO J6 vind je hier
ALO J9
Vandaag is de laatste wedstrijd van de eerste helft van het zaalseizoen. En de eerste na 2 weken vakantie.
Er blijft altijd wat onduidelijkheid bij het zuiderpark over de exacte locatie waar we moeten spelen. Maar net na het startschot waren we helemaal compleet en kon de wedstrijd echt beginnen.
De 4 opgestelde ALO dames in het eerste kwart zijn scherp en we schieten er zomaar een stuk of 3 in.
De tegenstander komt alleen ook steeds beter in de wedstrijd en dan mag de eerste ALO superspeler van 2026 worden in gevlogen.
Verdedigen doen we goed, weten steeds beter bij tegenstander te blijven. Al mogen de “plakkertjes” nog wat dichter op de tegenstander geplakt worden. Die Haghe krijgt namelijk zeker na de omschakeling teveel ruimte en kan scoren.
Aanvallend gooien we netjes en precies over en verliezen niet vaak de bal. Door ons rustige tempo lukt het Die Haghe echter om een juiste verdediging op te zetten, waardoor we niet konden scoren.
Aan het begin van de 4 kwart was duidelijk te merken dat je J9 moe was. Of het door de oliebollen, eerste week school of de emotionele verwerking van de laatste wedstrijd in deze samenstelling was, ik weet het niet, maar ik moest de spelers aanwijzen in plaats van de bankzitters. Toch kregen we in het laatste kwart mooie kansen, die we ook nog konden benutten!
Uiteindelijk hebben we niet gewonnen, maar wel heel goed gespeeld!
Na een kort afscheid kon de rest van het weekend beginnen!
Als beginnend coach ben ik blij met het plezier waarmee de J9 voor de wedstrijd het veld op komt en ook na afloop, ondanks verlies, het veld af loopt.
Jullie zijn een leuke enthousiaste groep kinderen die dus vanaf komende week gesplitst gaat worden in J9 en J11 en die worden aangevuld met starters. Dan kunnen jullie met je ervaring nieuwe spelers meenemen in de wedstrijden die komen gaan!
Heel veel plezier!
Tot snel,
de coach

