De zaalcompetitie zit erop. Met gemengde gevoelens kijk ik hierop terug. Na het behalen van het kampioenschap in de najaarscompetitie op het veld (je zou het bijna vergeten) begon ALO 3 enthousiast aan de zaalcompetitie. Bij de eerste competitiewedstrijd werden er voor de wedstrijd door een speler stoere woorden gesproken zoiets als:
Vandaag gaan de winners zich onderscheiden van de losers.
Toen werd er nog gedacht dat ALO 3 zich in de zaal weer aan de kant van de winners zou scharen. Helaas, we kunnen er een groot aantal spreekwoorden op loslaten, iets met hoogmoed en val en zo, maar als je op de één na laatste plaats eindigt in de poule zit je als ploeg toch aan de kant van de losers😉
Het zaalseizoen van ALO 3 kende een rommelig verloop, gemiddeld genomen een matige trainingsopkomst, soms werd de training bij te weinig deelnemers maar helemaal geschrapt. Voor de wedstrijden soms (te) veel afschrijvingen waardoor het soms puzzelen was om een complete ploeg met voldoende reserves te hebben. De tegenstanders van ALO 3 waren jonger en toonden fitter. Het mogelijk tekort aan korfbalsnappertje werd goed gecompenseerd met loopvermogen. Aan het “sluiten” in de verdediging had ALO 3 een hele kluif en “bovenop” de bal maakte het plaatsen soms wel heel lastig. ALO 3 heeft even in een dip gezeten. De laatste paar wedstrijden krabbelde ALO 3 uit het dal, er werd beter gespeeld, leuke combinaties wat resulteerde in leuke doelpunten. Zo kunnen we de zaal toch nog met een beetje positief gevoel afsluiten. Dat positieve gevoel nemen ze vast mee naar het veldseizoen, als het lukt om dat vast te houden dan gaat de komende veldperiode beter als de zaalperiode.
Ik wens ALO 3 veel succes op het veld, het mooie weer komt eraan, Frankrijk roept.
A bientôt
