De dag van de zaalfinale. Normaal gesproken is er dan geen competitie. Onze tegenstander voor 9 mei wist echter nu al dat ze tegen die tijd geen ploeg op de been te brengen. Na veel heen en weer ge-app, polls en nabellen, werd de wedstrijd op deze zaterdag gepland.
Gelukkig waren ook de kangoeroes op het veld aanwezig, anders was het wel een beetje een saaie bedoeling geweest. Wim was nog steeds in Frankrijk en dus deden we weer een beroep op Kayo. Het is altijd fijner om samen te coachen dan alleen. Meerdere meningen en een extra stem en steun langs de lijn is voor de kinderen ook beter.
DES was net als wij compleet en gezien eerdere uitslagen zou het best wel eens een spannend wedstrijd kunnen worden. Dat viel helaas wat tegen. Wat er vandaag precies aan de hand was weet ik niet, maar het was simpelweg niet onze dag. De tegenstander was niet eens heel veel beter, maar wel veel feller op de bal. Als we maar even inhielden, dan waren we de bal kwijt.
Wij speelden ook echt niet slecht, maar het was allemaal net te lief. We wachten tot de bal in onze handen kwam in plaats van naar de bal toe te stappen. Gooien deden we zonder al te veel overtuiging en veel ballen waren net te slap of onzuiver gegooid. Als je dan een felle op de bal gericht tegenstander hebt, dan ben je de bal gewoon kwijt.
Verdedigend lukte het ons vandaag ook niet om het niveau te halen wat we normaal gesproken wel halen. Daar maken we het menig tegenstander zeer moeilijk mee. Dat gaat zeker de opdracht zijn voor de volgende wedstrijd. We hebben bijna de gehele wedstrijd met superspeler mogen spelen. Iets wat we niet vaak gedaan hebben. DES kon daar ook nog eens best goed mee omgaan, met als gevolg dat we bijna de gehele wedstrijd met z’n vijfen hebben gespeeld.
In het derde kwart leken we nog wel even terug te komen. Het stond opeens 6-7. Maar helaas bleek de opleving van korte duur. Uiteindelijk hebben we terecht verloren met 7-11. Het zat er vandaag gewoonweg niet in. De eerst volgende wedstrijd is weer tegen DES. Hopelijk is iedereen dan weer wakker, bij de les en klaar om de tegenstander te laten zien waar we echt toe in staat zijn. Ik heb er wel vertrouwen in.
David

