De laatste wedstrijd van het seizoen. Rond 10 uur in de ochtend zat ik nog even gespannen bij mijn telefoon. Die Haghe speelde vandaag om 9 uur bij en tegen KVS. Mocht hun het lukken om te winnen van KVS, dan zou de J10 vandaag, bij winst, zich weer (gedeeld) kampioen mogen noemen. Dat was echter geenszins de verwachting, maar het was toch wel jammer om het bericht te lezen van de trainer van Die Haghe. Ze hadden een goede pot gespeeld, maar helaas verloren. Wel met de cijfers 22-16, en dat voor een categorie blauw (voor de kenners een F) wedstrijd!!
Voor ons stond er daarom vandaag niet zo veel meer op het spel. Behalve dan misschien een stukje trots. We waren tweede, en zouden daar sowieso blijven staan. Een hele mooie prestatie moet ik toch wel zeggen.
De coaches waren vandaag tijdens de rustpraatjes best wat streng en kritisch. De spelers leken allemaal nog een beetje met hun hoofd in bed te liggen. We speelden op zich niet eens slecht, maar er leek wat pit te ontbreken. Achteraf bekeken, lag dit ook deels aan de tegenstander. VEO verdedigde eigenlijk gewoon ook best wel goed. Het kostte ons moeite om de bal naar de aanval te brengen en daar vrij te komen. Met als gevolg dat we wat meer de lange bal speelden vandaag.
De scores kwamen vandaag enkel bij de dames vandaan. Dat is ook wel eens leuk. Echter, zonder de heren hadden we natuurlijk ook nooit de juiste kansen kunnen krijgen. De afronding is altijd belangrijk, maar het team heeft de doelpunten als geheel gemaakt. (al was mijn vader hart best een beetje trots zaterdag).
In het derde kwart werd het zelfs nog spannend in het veld. VEO kende een goede periode en wist terug te komen tot op 1 punt. Het is eigenlijk vreemd dat deze ploeg onderaan staat in de poule. Ze kunnen echt wel een balletje gooien en zoals gezegd hebben zij de verdediging ook goed onder controle. Aanvallend hoorde ik zelf al initiatieven om als insnij voor een doorloop klaar te gaan staan. Daar kunnen wij nog iets van leren.
In het vierde kwart wisten onze toppers er toch nog wat extra power uit te persen. Het overspelen verliep wat soepeler en we liepen weer verder uit. Een mooie afsluiting van dit zaalseizoen. Coach Wim trakteerde iedereen op een chippie. Tenminste dat was de bedoeling, maar voor onze spelers zagen de zakjes snoep er toch echt lekkerder uit. En wat je dan als voordeel hebt, is dat je lekker met elkaar kan ruilen. Dit werd met veel passie gedaan en al snel lagen er overal op de tafels hoopjes snoepjes. De buit werd door alle kinderen heerlijk opgesmikkeld. Komende donderdag is er een oefenwedstrijd geregeld tegen en bij Die Haghe. Daarna is er op 28 april een oefenwedstrijd bij en tegen Achilles. Op 4 april start de laatste competitie van dit seizoen. We hebben er nu al zin in!
Groetjes David

