Op koers voor…

ALO J5 mocht vandaag weer eens lekker vroeg op. De wedstrijd bij en tegen KVS was gepland voor 9 uur. Het veld lag er nog wat verlaten bij toen we arriveerden en zelfs met nog een kwartier te gaan was er nog geen bal, tegenstander of scheidsrechter te zien voor onze wedstrijd.

Nu laten we ons natuurlijk niet gek maken. Ook zonder bal kan er al met de voorbereiding begonnen worden. Eerst met z’n allen in de speeltuin op de “loopplank wip”. Evenwicht houden met z’n vieren is toch wel lastig. 😊

De vorige wedstrijd tegen KVS werd er goed gespeeld. Je zag toen al dat het spel steeds beter begrepen wordt en dat je als team moet spelen om te kunnen scoren. En verdedigend geldt natuurlijk hetzelfde. Door samen te werken voorkomen we tegentreffers. Dat moet vandaag in de herhaling. Helaas wel zonder coach Sabine en Lotte. Zij waren beiden (onafhankelijk van elkaar) op vakantie.

Dat weerhoud Julian er niet van de om 0-1 op het bord te zetten. KVS vond snel daarna ook de korf en zorgde voor een 3-1 stand. Daarna wist onder meer ook Alexander de korf te vinden. Met een kleine voorsprong voor ALO gingen we de rust in. Na rust werd het spel van KVS iets harder. Met een rare situatie waarbij meerdere spelers (van beide ploegen) op de grond lagen, werd er een doelpunt gemaakt door KVS.

Fleur was het daar niet mee eens en scoorde een bovenhandse doorloop. Het bleef spannend. Even leek ook de scheidsrechter het spoor een beetje bijster en werd een duidelijke uitbal als goed gegeven. Daar scoorde KVS ook weer uit. In onze aanval daarna kon Fleur de bal niet direct kwijt en omdat haar tegenstander op anderhalve meter stond te verdedigen, schoot zij de bal van afstand er maar gewoon in.

Toch bleef KVS nog op voorsprong komen. Het zal toch niet dat we vandaag aan het kortste eind gaan trekken. Vorige week ging het zo goed. Keira en Milou konden vandaag hun doelpuntje helaas niet meepikken. Zij waren echter wel nadrukkelijk aanwezig met mooie acties. Er werd door hun veel afgevangen en goed en snel doorgespeeld. Verdedigend hielden zij de tegenstander goed in bedwang en wisten zij vaak de bal te onderscheppen. Ook heel belangrijk natuurlijk.

Uiteindelijk kreeg ALO J5 weer goed grip op de tegenstander en er werd met 7-10 gewonnen. Dat is vier op een rij. Volgende wedstrijd kunnen zij een kroon op dit seizoen zetten. Bij winst zijn zij niet meer in te halen door de andere ploegen. Sterker nog, er is komende woensdag een inhaal wedstrijd tussen Achilles en Phoenix. Als eerstgenoemde die wedstrijd verliest, dan mag ALO zich dan al kampioen noemen. Welke variant het ook gaat worden, met het huidige spel zou het moeten lukken! Gewoon zo doorgaan, ik heb vertrouwen in jullie!   

David

terug naar nieuwsoverzicht ›