Precies een maand geleden speelden we onze laatste wedstrijd. Met de vakantie en vele feestdagen zijn er weinig trainingen geweest in de tussentijd. Afgelopen woensdag werd er wel weer een training afgewerkt. Een van de laatste keren door trainer Wim. Hij bevindt zich op het moment vaak in Frankrijk. Ook vandaag bij de wedstrijd moesten we hem missen. Gelukkig werd zijn plaats ingenomen door coach Kayo. Zij is inmiddels ook goed bedreven in deze rol. Superfijn om een tweede paar ogen, een extra mond en haar korfbalervaring er bij te hebben.
Vandaag speelden we de terugwedstrijd tegen DES J10. Vorige wedstrijd waren we niet op ons best en verloren we helaas. De belangrijkste les van die wedstrijd. Felheid! Door blijven gaan en niet de kaas van het brood laten eten. Dat was vandaag dus ook de boodschap van de coaches. Goed en strak gooien, vrijlopen en blijven doorlopen tot je de bal in je handen hebt.
Met deze boodschap en een lekker zonnetje op onze bolletjes kon de wedstrijd beginnen. Novi deed vandaag mee omdat zowel Nina als Dayan niet helemaal fit waren. DES begon meteen fel, en onze kanjers wisten het energielevel goed bij te houden. Pas na vijf minuten werd er een doelpunt genoteerd. DES scoorde met een verdediger voor de neus. Dat telt in deze leeftijdscategorie gewoon, dus meteen een achterstand.
Bella wilde daar echter niks van weten. Ze kreeg de bal vanuit de diepte aangespeelt en maakte van een mooie afstand heel beheerst de gelijkmaker. Daarna gooide DES er nog één door de korf. ALO bedacht dat er misschien toch wel een tactisch schepje bovenop kon, en deed dat ook gewoon. Er werd echt als team gespeeld. Ze zochten goed naar de vrije personen en juiste kansen. En wat ik eigenlijk nog mooier vond, er werd bewust ook al een beetje naar doorloop situaties gezocht.
Na de 3-3 liepen we vlot uit door doelpunten van verschillende spelers. Dayan ving de bal goed af, draaide weg van zijn tegenstander en schoot de bal er mooi in. Jonah onderschepte de bal bijna halverwege het veld. Kon deze eigenlijk op dat moment bij niemand kwijt en besloot van heel ver de bal geruisloos door de korf te gooien. Wat een prachtig schot!
Ook de dames lieten zien dat ze kunnen scoren. Novi scoorde een aantal keer en Nina wist ondanks veel pech bij de schoten er toch ook nog een in te schieten. Daar ging weer goed teamspel aan vooraf. Snel gooien, goed vrijlopen en goed afronden! Rune vond dat hij ook nog wel een doelpunt kon maken en met een kort kansje bij de paal, welke prachtig aangegeven werd als doorloop, stond er weer een punt voor ALO J11 op het bord.
Verdedigend hadden we lange tijd een superspeler af te stoppen. Jonah en Novi deden dit heel goed samen. Hierdoor kon Rune de goede, lange en bewegelijke, jongen van DES goed weerstand bieden. Dayan was ondertussen ook goed bezig om zijn tegenstander het spel moeilijk te maken. Hij heeft weinig tot geen schotten toegestaan. In het vervolg van de wedstrijd, had Bella ook goed door hoe ze met twee spelers drie tegenstanders af kon stoppen. Er werd goed positiespel gespeeld en er werden bijna geen kansen weggegeven.
Met nog vijf minuten op de klok stonden we vijf doelpunten voor. Dat zou toch niet meer mis mogen gaan denk je dan. Door de superspeler kon DES aan het einde echter toch nog behoorlijk dichtbij komen. Binnen enkele minuten was het opeens 9-11. De superspeler mocht toen het veld weer uit. Dat gold echter ook voor alle andere spelers, want op dat moment floot de scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd. Weer 2 punten in de pocket. Echt een mooie wedstrijd.
Ik heb weer van jullie genoten.
David

